22
Sep
10

Interviu IMBV : Alin Dinca vorbeste despre Iron Maiden

Am stat de vorba cu Alin Dinca, solistul formatiei Trooper, cunoscut de voi si sub numele de Coiotu. Tinand cont de faptul ca Iron Maiden este una din marile influente ale trupei si ,de asemenea, formatia sa preferata, l-am rugat pe Alin sa vorbeasca putin despre acest subiect.

Aflati mai multe in interviul de mai jos :

Salut Alin . In primul rand vreau sa iti multumesc ca ai fost de acord sa stai de vorba cu mine .  As dori sa stiu , pentru inceput, cand ai luat contact prima data cu Iron Maiden?

Alin : Salut. Am ascultat prima oara Maiden in 1991. Atunci am vazut pe caseta video “Live After Death” si “Maiden England”. De atunci am ramas alaturi de ei neconditionat!”

Cum a fost primul concert Maiden live pe care l-ai vazut? Unde i-ai vazut ?

Alin : “I-am vazut pentru prima oara la Bucuresti in 1995 cu Blaze Bayley la voce. A fost o experienta incredibila… de neuitat. De atunci i-am mai vazut de 6 ori prin diferite tari, toate concertele cu Bruce la voce. Am prins cateva turnee foarte interesante care nu au facut altceva decat sa-mi intareasca ceea ce stiam deja: Iron Maiden este cea mai mare trupa de heavy-metal din lume!”

Care este albumul tau preferat Maiden si de ce ?

Alin  : Pana acum doua-trei saptamani (adica din 1992 pana in 2010) preferatul meu a fost Seventh Son Of A Seventh Son. Un disc perfect dupa parerea mea. Totusi, cand am ascultat Final Frontier, mi-am schimbat parerea… F.F. este preferatul meu acum. Super piese de la prima pana la ultima, iar Bruce este in cea mai buna forma a lui ever! Omul asta canta din ce in ce mai bine. In loc sa imbatraneasca, este tot mai bun.”

Poti asocia vreo intamplare din viata ta cu o piesa Maiden ?

Alin  :Am in suflet o gramada de intamplari cu o multime de piese si de albume  Maiden. Sunt “nebun” cand vine vorba despre ei si am TOATE piesele Maiden scoase de ei. Toate. E.P-uri, Live-uri, Single-uri. Este greu sa-ti explic, dar am trait fiecare piesa la momentul ei cu o intensitate maxima!

Bruce Dickinson este considerat cel mai bun solist Iron Maiden . Ce parere ai de Paul Di’Anno si Blaze Bayley ?

Alin : ” Paul Di ‘Anno nu mi-a placut niciodata. Este istorie, a fost ceea ce a trebuit pentru Maiden la acea ora, dar nu mi-au placut niciodata oamenii indisciplinati. Nu ai ce sa cauti in Maiden daca esti betiv si drogat. Blaze este un solist cu multe clase sub Bruce, dar este un solist sincer. Stie ce poate si ce nu. A stiut mereu ca Maiden este o palarie mult prea mare pentru el si nu s-a ferit sa spuna asta. A facut ce a putut. Bruce este clar varful de lance.”

In 2007  ai fost primul reporter tv din Romania care a reusit sa realizeze  un interviu cu Bruce Dickinson . Cum te-ai simtit atunci ? Cum l-ai descrie pe Bruce ?

Alin : A fost un moment minunat. M-am intalnit cu el, am vorbit, i-am dat niste albume Trooper, i-am dus o plasa cu beri romanesti (el colectioneaza conserve de bere din diferite tari). Am luat autograf pe una dintre cartile lui si pe boxsetul cu dvd-uri. Interviul a decurs foarte normal si simplu. Este un tip foarte deschis si nu are nicio problema in a discuta despre orice!”

Dupa acest interviu din 2007 ,  a urmat un moment pe care toti il asteptam de foarte multa vreme, concertul Iron Maiden din 4 august 2008 cu Trooper in deschidere . A fost o zi de neuitat pentru mine si pentru toti cei  care au participat la eveniment . Cum a fost pentru tine si pentru ceilalti din trupa ?

Alin : Aici, cuvintele nu-si mai au rostul. Cum sa fie? Un vis devenit realitate. Am impartit scena cu cei care intr-un fel sau altul ne-au impins sa fim ceea ce suntem acum. Sper sa repetam experienta.”

In ceea ce priveste muzica voastra , Iron Maiden este o influenta vizibila . Exista si alta influenta in afara  de cea muzicala ?

Alin : Cam tot ce inseamna Iron Maiden ne-a inspirat in deciziile luate de-a lungul anilor. Cred ca Maiden sunt un model pentru 90 la suta dintre trupele rock. La ei totul este la superlativ.”

Am pus de curand bazele unui fanclub Iron Maiden in Brasov. Ce parere ai despre initiativa asta? Esti inscris intr-un astfel de fanclub?

Alin : Este o idee minunata. In acelasi timp nu-mi dau seama de ce nu s-a intamplat asta pana acum. Maiden are multi fani in Romania. Dar dupa cum spune o vorba: mai bine mai tarziu decat niciodata. :)”

Stiu ca in curand veti lansa un nou album numit “15”. Ne poti spune mai multe despre acest album si turneul ce va urma?

Alin : Este primul album live din cariera de 15 ani a formatiei Trooper. Am considerat ca este cazul sa lansam si o colectie de piese Trooper in varianta live. O sa fim si intr-un turneu de promovare din octombrie pana in martie. Sper sa ajungem in cat mai multe orase.”


Iti multumesc pentru timpul acordat si ne vedem  in curand la  concertul de lansare al noului album Trooper din 18 noiembrie in clubul “The Silver Church” din Bucuresti.

UP THE IRONS!

Pentru mai multe detalii accesati : www.trooper.ro

Foto : Razvan Mihailescu

Interviu realizat de Razvan Mihailescu

2 Responses to “Interviu IMBV : Alin Dinca vorbeste despre Iron Maiden”


  1. 1 wickedlittlerabbit
    September 22, 2010 at 5:06 pm

    AWESOMEEEEEEEE!!!!!

    iti urez mult succes cu blogul in continuare.


Leave a Reply

IMBV Forum

Semneaza Petitia pentru ROCK FM BRASOV

Aboneaza-te la newsletter !

Join 7 other followers

Stiri Brasov – Noi vedem Brasovul altfel!

September 2010
M T W T F S S
    Oct »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Also on




